Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Balkanska demografija: Više umiranja nego rađanja

Komentari (20) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 15 novembar 2009 02:29
Teofilo Stivenson
Da li mozete da rec 'Kosovar' prevodite kao Kosovac, bez obzira na cinjenicu da se radi o mahom Albancima i o onima koji su Kosovo priznali kao nezavisnu drzavu? Da zele, oni kojima je 4engleski maternji jezik, mogli bi da koriste rec 'Kosovan' Serb/Albanian. Oni se, poput exYu separatista koriste jezikom kao oblikom rata protiv Srba i srpske populacije. Ne moramo da ih u tome sledimo.
Preporuke:
0
0
2 nedelja, 15 novembar 2009 09:40
Anonymous
Glavni razlog negativnog prirastaja je nesigurnost. Ljudi, sto pouceni prethodnim iskustvima, sto zbog nekog iskonskog instinkta, ipak ne zele da podizu decu u drzavi u kojoj je sve nesigurno. Zivot u Srbiji je zivot visokog rizika i to pocev od posla, preko nacina (ne)zivota pa do potpune krajnosti - bojazni za sopstevni zivot!
Ne postoji nijedna instanca u Srbiji koja, na mikro nivou, moze da vam garantuje integritet, zastitu i pravdu za pojedinca! Ceo sistem je jedna nakaradna skalamerija u kojoj za osnovne ljudske vrednosti nema mesta.
A ono sto je potpuno porazavajuce je da - nema nade da ce se to u skorije vreme promeniti...
Svakom, ko pozivi i prezivi u ovoj drzavi, najvece priznanje moze biti samo brza i mirna smrt, jer drugim ne moze da se naplati 'zivot u Srbiji'..
Sasvim je prihvatljivo u ovakvim okolnostima, ne radjati decu koja bi prolazila kroz istu agoniju...
Sa druge strane, prirodni prirastaj je odlican pokazivac svesti naroda, pa ako ikada bude poceo da raste - znacemo da smo na dobrom putu...
Preporuke:
0
0
3 nedelja, 15 novembar 2009 13:47
"afganistanac"
Nesigurnost:
Moj navrideda (čukundedin otac) krajem tridesetih godina 19. veka u okolini Priboja na oko 5 kilometara od granice Beogradkog pašaluka, ženi udovicu sa dvoje muške dece, koja mu rađa tri sina i ćerku. Šestoro odgajene dece.
Njegov sin, moj čukundeda sa svojom ženom ima samo sina i ćerku, nije stigao više, jer su ga mladog ubili turski askeri, graničari, kad su mu jedne tamne noći pokušali da opljačkaju ovce.
Njegov sin, moj pradeda, je imao tri sina i kćer, nije stigao više, jer ga interniraše Austrijanci u logor Ašah, 1915. Godine, gde je umro od gladi.
Njegov sin, moj deda je imao jednog sina, jer njegova žena nije mogla više da rađa.
Njegov sin, moj otac je imao dva sina, jer njegova žena nije htela više da rođa!
Njegov sin, ja, nemam još ni jedno dete, jer moja žena neće da rađa! Situacija je nesigurna, i još iskreno kaže da bi ona da uživa, a deca su velika obaveza.
Prethodno pomenute žene-majke su seljanke a ova moja koja ne želi da rađa je državni službenik.
Prva trojica pomenutih su živeli u Otomanskoj imperiji u kojoj nisu imali građanska, nacionalna i mnoga druga prava. Nisu bili zaposleni, ratovali, ajdukovali, dizali ustanke mnogo puta gladovali, ali su i oni i njihove žene bili pravi hrišćani sa zdravim instiktom za održanjem i produžetkom vrste.
A sada imamo i kakvu takvu državu, pa sad procenite sami zašto izumiremo zbog neigurnosti ili zbog...
Preporuke:
0
0
4 nedelja, 15 novembar 2009 14:22
Kvrga
Za Anonimnog - to tako treba. Za reprodukciju i odgoj dece potrebna je žrtva. Kakve su uslove imali oni koji su decu imali pre sedamdeset godina, ili pre? Nikakve. Ali su bili spremni na žrtvu, jer stvoriti novi život najveće je dostignuće koje čovek može ostvariti za života. Ali zato s druge strane imamo benefite, diskrepancije, a, zašto i to ne reći, floskule.
Preporuke:
0
0
5 nedelja, 15 novembar 2009 15:57
Rodoljub
"Afganistanac" - žao mi (te) je, iskreno.

Beograd je PREPUN dece, majki koja guraju kolica (pa i "dupleks"!), sa igrališta se čuju vika, cika i dečiji glasići, škole van centra i po periferiji su prepune! Kamo sreće da je tako svuda po Srbiji! :(

Pogledate li izveštaje o prihodovanju po opštinama u Srbiji, prirast stanovništva je gotovo "u dlaku" odraz tog podatka.

Mada, i "tradicionalno fertilni" krajevi Srbije (da se tako izrazim), su onemoćali i postali sebi dovoljni, sa "1.hh deteta po braku", na žalost.

Ko je tu kriv, osim finansija i "nesigurnosti"? One koje rađaju. "Moderno" je tako: nema žrtvovanja, samo hedonizam. Deca su skupa i nezahvalna.

Sa druge strane, Vlast se, ispada, boji priraštaja kao đavo od krsta, te destimuliše rađanje gde god to stigne i koliko god to može.


Formirajmo stranku - dočekajmo spremni izbore!
Preporuke:
0
0
6 nedelja, 15 novembar 2009 16:42
NSPM web
@ Rodoljub

Formirajmo stranku - dočekajmo spremni izbore!

Vi ste prvi koji ste počeli da imate "potpis" na kraju (svake) poruke: nisam načisto šta s tim raditi, ali stvarno i za Boga miloga - zar ste morali da ostavljate taj potpis i na vest da nam se patrijarh upokojio? :(((

Molim vas zapravo sledeće: kada ima logike (i svrhe) da ostavite taj potpis, kada je smisleno (ispod političkih tekstova), vi se tako "potpisujte", ali imajte meru - u protivnom ćemo biti prinuđeni da vam SVAKI put to izbrišemo.

hvala na razumevanju,
uz pozdrave od
(super)moderatora

PS. Namerno ovo ne ostavljam na vest o upokojenju patrijarha, a nadam se da ćete i ovde videti...
Preporuke:
0
0
7 nedelja, 15 novembar 2009 22:16
Rodoljub
Hm, da... lišiću Vas nepotrebne brige oko tog "potpisa" nadalje. Vidim da me malo pustite, malo editujete... i meni se smučilo, kao i Vama.

A što se tiče "primerenosti", moj "potpis" je stav... stojim iza njega i napisao bih ga sprejem po vratima Vaših prostorija, a kamoli po ovom virtualitetu.

Neprimereno bi bilo da se derem ispred Saborne Crkve ili na Svečevom grobu, a ovde nije. Ionako je on više uradio na sabornosti Srba nego sve političke partije u istom periodu.

No, svejedno... trošim nam obojici vreme za džaba.

Pozdrav!
Preporuke:
0
0
8 nedelja, 15 novembar 2009 23:46
Jasna Simonović
NSPM WEB, "Vi ste prvi koji ste počeli da imate "potpis" na kraju (svake) poruke: nisam načisto šta s tim raditi"....

Mislim da Vi, supremoderator, ne treba uopšte da budete "načisto šta s tim raditi"...to je previše za jednog čoveka...formalno možete brisati ili ostavljati kako vam volja...suštinski možete preneti kolegama urednicima i timski razmotriti predlog...

Mislim da uopšte nije primereno (barem naredna 3 dana) da ulazite u javnu "osudu" ako ste mislili da je neprikladno ponavljanje stava gdina Rodoljuba...dovoljno je bilo da ne objavite taj "sporni potpis"...

Pitam se šta bi Živi Svetac Patrijarh Pavle rekao.... Možda: "još važnije je da ne postanemo neljudi"...

Sve najbolje....
Preporuke:
0
0
9 ponedeljak, 16 novembar 2009 01:25
Miki
Ova fotografija otkriva vise nego hiljadu reci. Izuzetna je. Pred porodilistem su samo dva auta, na predvidjenom mestu i to: Audi A4 i BMW serije 3.
Koliko ljudi u Srbiji vozi takve aute?
Zakljucak: decu ce roda doneti nekim bogatim tatama. Za siromasne...
Preporuke:
0
0
10 ponedeljak, 16 novembar 2009 07:49
Anonymous
Shvatite moj komentar kako hocete, ali u sustini to je tako kako je i napisano - svidelo se to vama ili ne.
Svi koji misle da se 'zrtvuju' time sto ce imati decu - bolje nek ih nemaju - deci ne trebaju roditelji mucenici, vec roditelji koji ce ih istinski voleti bez prebacivanja 'sta sam sve za tebe uradio'..
Ostali su dobrodosli da svojim primerom pobiju moju 'teoriju'.

----
@Rodoljub i Moderator...
Vest o smrti patrijarha me je licno potresla koliko i smrt bilo kog coveka od 95 godina.
Da ne skrecem mnogo sa teme, neuporedivo vise me je potresla smrt 24-godisnjeg mladica za koju je policajac-ubica dobio 7 godina zatvora!
A sto se tice patrijarha, koliko se secam, politika mu nije smetala niti mu je bila strana, zasto bi mu smetao potpis Rodoljuba?
Preporuke:
0
0
11 ponedeljak, 16 novembar 2009 11:17
Nikola Smolenski
Jedan problem koji ima i naša i, sada vidimo, makedonska politika je potpuno odustvo kreativnosti. Problemi, ako se uopšte pokušaju rešavati, se rešavaju reaktivnim merama, i to onim najočiglednijim. Ako ta rešenja nisu prihvatljiva ili ako po principu povratne sprege proizvedu neželjene posledice, onda ništa. Uopšte niko ne pokušava naći kreativno, originalno rešenje koje bi moglo da stvarno reši problem.

Na primer, pomoć koja bi se dodeljivala samo Makedoncima je stvarno očigledna diskriminacija. Ali pomoć bi se mogla, na primer, dodeljivati svim nacionalnim zajednicama, a prema prirodnom priraštaju svake zajednice u prethodnom periodu. Tako bi verovatno Cincari dobili veliku pomoć, Srbi nešto manju, Makedonci još manju ali onoliku koliku su i hteli a Albanci ništa jer imaju pozitivan priraštaj. Druga mogućnost je da se pomoć ne dodeljuje nacionalnim zajednicama već opštinama, takođe prema prirodnom priraštaju u opštini u određenom periodu.

Drugi problem je potpuno odsustvo hrabrosti. Ustavni sud svoje postojanje duguje makedonskom narodu a ne makedonski narod ustavnom sudu, tako da bi u ovom slučaju jedan dobar puč bio više nego opravdan.
Preporuke:
0
0
12 ponedeljak, 16 novembar 2009 13:39
thinking maize
Kažu da je naš blaženopočivši patrijarh Pavle, kada
su ga upitali, KAKO DA SE STVARNO REŠI PROBLEM KOSOVA I METOHIJE,odgovorio JEDNOSTAVNIM,BIBLIJSKIM
REČIMA: "E moja deco, ČIJE OVCE, ONOGA I PLANINA!"
Ima li neko nešto da doda? I koje još "USLOVE" čekamo? Da li smo zaboravili na: "POMOZI SAM SEBI, PA ĆE TI I BOG POMOĆI!"? Da li se neko javlja da na ovo nešto doda? PS. Biću direktan: Nadam se da je Jovana Papan g-đa i da na "praktičnom planu"
"unapređuje" srpstvo, što želim raznim "biljanama",
"simonidama" i inim... Znate, doći će i ta bolja vremena i ta Evropa, ali godine, koje su prošle, neće doći! Žao mi, šta mogu kada sam biolog, pa sam upućen!
Preporuke:
0
0
13 ponedeljak, 16 novembar 2009 15:45
Jasna Simonović
Evo javljam se!
Mislim da je terminalni stadijum odbrane srpstva po principu “Gaji sina i šalji u vojsku, Srbija se umirit ne može” zaista passe...dokaz: "POMOZI SAM SEBI, PA ĆE TI I BOG POMOĆI!"...(Npr. meni Bog stalno pomaže, zaista, a ja nikako da naučim osnovne stvari, npr. da ne radi svaka kvaka na istom principu!)...
Mislim da nije lepo što ste, verujem dobronamerno, ali ne razmišljajući, omalovažili dve komentatorke (“biljanama, simonidama”) koje već po komentarima iskazuju visoke duhovne kvalitete na ovome sajtu...
U pravu ste da se srpstvo, kao i svaki pozitivan identitet, unapređuje na praktičnom planu, ali ne samo biološki...(Ne treba biti biolog pa znati da je dete najveći blagoslov)...I svakako se slažem da se mnogi ljudi kaju što je “vreme prošlo” kao da “dete treba samo da dođe” kad se njima “ćefne” pa "zazvižde"....
A što se tiče reči Patrijarha Pavla "E moja deco, ČIJE OVCE, ONOGA I PLANINA!", ne vidim da je igde Patrijarh pomenuo niti da su ovce nacionalne, niti da je planina nacionalna...Ali u svakom slučaju, kada ima ovaca, to je dobro, biološki i prehrambeno ...a i muzički...Onda ima ko da zapeva “Čoban tera ovčice”...
Preporuke:
0
0
14 ponedeljak, 16 novembar 2009 17:18
thinking maize
Poštovana "jasna simonović", to što reagujem, pa se Vi (ili bilo ko drugi!) ne složite sa svim što sam napisao,to nije problem! Šta više,dobro je da se ne slažemo u svemu,to je demokratija! Nije problem "ako neko padne, već ako ne ustane i ne nastavi dalje"! Što sam napisao,napisao sam,ne žalim, "sam pao,sam se ubio"! Međutim,poštovana
"jasna simonović" (i "simonida" i "biljana"!), edukovan sam,kako sam edukovan,dodao bih da radim u poljoprivrednom institutu i saglasno tome često
"idem među narod", tj. na teren.Pre 2 godine išao sam u Guču,pa Ivanjicu.Trebalo je da uzorkujem neku zemlju,postupak potreban radi davanja odobrenja za gajenje semenskog krompira. Vama smešno,ali to donosi lepe pare,pa me je zato vozio svojim džipom momak iz tih krajeva.Na kraju smo obišli njegovu njivu negde na Goliji.U povratku pokaza mi mesto gde su uhapsili Dražu i Dražin spomenik u Ivanjici.Momak je bio pravi naš planinac,visok oko 2 m, svetle puti i kose. (Da sam žensko verovatno bih se zaljubio!Ipak, streght sam!) Videlo se da je domaćin,svega ima na njegovom imanju!Pitam ga za devojke: "Ove naše iz sela hrle u Ivanjicu.A devojke iz Ivanjice? One idu u Užice, Čačak, Beograd. Šta radite za devojke, žene? Vidiš onu kuću?! Taj je doveo nevestu iz Albanije!Jeste, muslimanka je, ali prešla u pravoslavlje! Otresita cura! Ovde ima oko 20-tak Albanki! A šta rade Vaše cure u Ivanjici?Šta rade? Gazda ivanjičkog "Javora",
doveo crnca. Naočit momak,ima para,cure se lepe za njega... Nije samo to,on se zabavi i ode,a jedna veselnica zatrudnela,pa sada šeta "kafeno dete". Dete,ko uštipak, ali gde to ovde, u Ivanjici? Znaš, naše cure misle da je život samoposluga,a ne da je težak ko zemlja! Mož da bude lep,ali treba da se čovek potrudi! Ti se trudiš? Ko što vidiš,ali ove naše cure,sve ko u samoposluzi!" Momak,ko svi naši planinci,"kleštima mu vadim reči", jedino je pričljiviji po pitanju cura... A kao i svi planinci bio je vrlo,vrlo precizan. Takvi su bili stari Spartanci i njihove žene! Think about those things!
Preporuke:
0
0
15 ponedeljak, 16 novembar 2009 20:02
Jasna Simonović
Thinking maize,

Amaizing story! Indeed!
Hvala na ovako lepom odgovoru...Ne znam čime sam to zaslužila...E, ovo je prava biologija! Iz naroda!
Žao mi je što niste primetili da smo se složili u najvažnijem delu, da vreme prolazi...Ali, nema veze! Baš o tome jeste ova vaša istinita priča...Balkanski reality nema premca! (samo da ne čuju strani poreski obveznici pre domaćih! I zbog "reality" i zbiog "ivanjičkog"! Najslađi je!)

NIje mi prvi put da čujem za dolazak "Albanki" na udaju, ali se ponovo evo zaista radujem da je radost porodičnog života stigla u Ivanjicu...
Nadam se da će posle vašeg opisa lepoga - preciznog - planinca potrčati mlade barem do Dražinog, pa će ga lako najsrećnija ugrabiti...

Nije mi čudno što se nativna Ivanjčanka (izvinjavam se ako grešim u pravopisu) uradostila ...tolike su devojke gledale u kafu ne bi li ugledale okice svoga budućeg deteta...

A kad bi i momci počeli više da precizno misle na samoposlugu, možda će devojke udružiti svoj rad u "težak rad"...thinking maize....Naročito ako im se težak olakša dolaskom finih stručnjaka...Jer! Sa "zdravim semenim" krompirom i zdravim novcem i "klješta" će se razlabaviti, pa će nam možda uskoro neko odati tajnu kako su Spartanci i Ivanjčani uspeli da uz njih stoje i njihove žene...Tako nekako...I hvala još jednom:, i što pomažete narodu i što ste meni podarili trenutak "radosti iz Ivanjice"...

ps Moje ime ne morate stavljati pod navodnice...Tako se zovem...
Preporuke:
0
0
16 utorak, 17 novembar 2009 09:54
thinking maize
Poštovana Jasna Simonović.Što stavljam Vaše ime pod navodnike zbog toga što nisam znao Vaše ime!Ljudi svašta stavljaju kao ime svog e-mail-a i jednostavno nisam znao na šta se odnosi "Jasna Simonović".Toliko o tome.O drugome,što sam izneo,a što se Vama ne sviđa (ovo je slobodna zemlja,imate pravo da Vam se nešto ne sviđa!),žao mi je što ste se poneli za faktografijom,koja možda jeste ružna (i način na koji sam je izneo možda je ružan!),ali je još tužnije da ne prepoznajete nešto o čemu zapravo govorim!To je stanje duha,jedan novi mentalitet kod Srba.To nije ni "ženski" ni "muški" mentalitet,međutim prilično sam siguran da je dobrim delom importovan,"usađen" u naš narod.I nije nastao spontano,društvenom evolucijom i prirodnim prožimanjem uticaja Zapada,naše istorije i navika.Ne verujete?Uporedite ono što se danas naziva "turbofolkom" (jedan saradnik NSPM-a onomad ga proglasi mrtvim?!) i svojevremenih spotova Madone!Oćete još da nabrajam?To bi zauzelo baš mnogo mesta!Jednom rečju radi se o simulakrumu,
kreaciji virtuelne stvarnosti!Ne verujete?Pogledajte TV "B92",tamo samo što nismo ušli u "Jevropu"!(Što me to podseća na slavodobitan zaključak onog crnogorskog komesara,koji narodu objašnjava kakav je komunizam: "A u taj komunizam svi ćemo živjet u Beograd!") Ili,da budem otvoren,
da li Vi cenjena Jasna Simonović,mislite da je moguća sloboda (ma šta ona značila!) izvan konteksta društva i drugih ljudi?!Moguća je istina,
ali podalje od tih istih ljudi,na skrovitim mestima kao hrišćanski,budistički ili ini manastiri! Upućeni smo jedni na druge!(Ne čini drugome,
što ne želiš tebi da se čini!)I gde ćete veće upućenosti jednog ljudskog bića na drugo,nego što je upućenost muškarca na ženu i obrnuto?!Koji je dublji fundament društva nego što veza muškarca i žene?!I šta je krhkije nego veza muškarca i žene?!Šta umnožava čovečanstvo,nego veza njih dvoje?!A šta razara tu vezu?Sebičnost?!Blizu ste!Kako da odbacimo sebičnost?Razgovorom,raspravom,polemikom.
Ne sviđa Vam se? A demokratija?!
Preporuke:
0
0
17 utorak, 17 novembar 2009 15:18
Neko iznapolja i izdaleka
Mnogo se u ovoj diskusiji udaljilo od teme. Rekla bih samo jedno: dece će biti više ukoliko mizoginije bude manje. Naš narod baš i nije poznat po poštovanju žene.

Da li se to meni učinilo ili tekst engleskog novinara zaista pokušava da nam sugeriše kako je već i kod kosovskih Albanaca maltene nastupila "bela kuga"? Nisam upućena, ali ovo mi izgleda malo verovatno.
Preporuke:
0
0
18 sreda, 18 novembar 2009 00:20
Jasna Simonović
thinking maize,

I “faktografiju i način na koji ste je izneli” smatram lepim, a ne ružnim....Odkud vam to?
Hvala na poštovanju, ali stavili ste pred mene mnogo važnih “pitanja” na koje, verujem, ni sam naš upokojeni Patrijarh ne bi tek tako odgovorio, a kamoli ja: “stanje duha”, “virtuelna stvarnost”, “Jevropa” “istina” “fundament društva muškarac – žena” itd, pa o mojim skromnim mišljenjima drugi put...
Zato odgovaram samo na upitnike:
- “Oćete još da nabrajam? “ Neću, ne razumem ni ovaj primer
- “Ne verujete?”...Verujem...
- “da li Vi cenjena Jasna Simonović,mislite da je moguća sloboda (ma šta ona značila!) izvan konteksta društva i drugih ljudi?!”...Ne mislim..
- “I gde ćete veće upućenosti jednog ljudskog bića na drugo,nego što je upućenost muškarca na ženu i obrnuto?!Koji je dublji fundament društva nego što veza muškarca i žene?!I šta je krhkije nego veza muškarca i žene?!Šta umnožava čovečanstvo,nego veza njih dvoje?!A šta razara tu vezu?Sebičnost?!Blizu ste!Kako da odbacimo sebičnost?Razgovorom,raspravom,polemikom.
Ne sviđa Vam se? A demokratija?!” Moj odgovor: Da, Ne znam, Ne znam, Još mnogo štošta, Mnogo što šta, Da sviđa mi se “razgovorom, raspravom, polemikom” dodajem: odbacivanjem pakosti, neznanja, ličnog sveznanja, sujete, izlaženjem iz skrovitih mesta na javnost, izvinjenjem, zahvalnošću, neotimanjem tuđih zasluga, neproglašavanjem kad će ko i šta da “umre” itd.
Ali bolje da stanem....Ali možda je za sada i bolje tako, mogu i bez komunizma da počnu opet “svi” da “hrle” u Beograd...Ko će nas onda van Beograda domaćinski dočekivati?
Sve najbolje, gospodine...
Preporuke:
0
0
19 sreda, 18 novembar 2009 11:29
thinking maize
Poštovana Jasna Simonović (kao što tražite!), lepo je da imate stav,što ga obrazlažete,što pokušavate da razumete drugog ("pokušavate" ne zato što sam zloban, već zato što je najteža stvar među ljudima poštovati Božju Zapovest: "Ljubi drugoga kao samoga sebe!"), sve je to lepo, ali otvaraju niz pitanja, kao: "Da li su promene, koje se odvijaju pred našim očima, dobre za muškarce i žene ili ne?! Da li su dobre kratkoročno ili dugoročno?! Da li su dobre samo za žene, samo za muškarce, za oboje ili "kajmak" kupi neko treći?! Da li je ono što se naziva "ženska emancipacija", zapravo podilaženje ženskoj sujeti (jer svi mo mi slabi ljudi!), sa ciljem manipulacije prirodnim osećanjem i željom žena (i svih ljudskih bića!) za pravdom i potvrdom?!" Da budem direktan: "Da li Vi mislite da će sve ženske probleme rešiti "Narodna kancelarija Predsednika Republike" i "Sigurne ženske kuće"?!"Da li mislite da su samo palijativne mere dovoljne?! Da li mislite, da ako nekom muškarcu "skrešete u brk", da će sve biti rešeno?! I ,last but not least, da li mislite da je Carrey Bradshow (vidi: "Sex and the City") srećna osoba?! Po mom, neskromnom muškom mišljenju, ona ima UTEHU, jer je SVESNA da ŽIVI U NESAVRŠENOM SVETU i BLAGODARNA JE AKO JOJ DOĐE NjENA "ZVERKA"! To je više nego nadobudnost naših "emancipovanih dama" like famozna JK! Nadam se da ste bar na tragu g-đice Carrey. Moje mišljenje je da je i to nedovoljno! No svako nosi svoj krst i odgovara za svoj život, poštovana Jasna Simonović. Sve najbolje! PS. Da li ste pitali Vašu mamu ili baku, da li su imale ovakve dileme, kao i da li su bile srećne?! PS2. Jedna moja bliska rođaka veoma je nezadovoljna svojim brakom i životom uopšte. A znam da ju je majka štedela gde god je stigla sa obrazloženjem: "Da mi se dete ne muči!" Znate, prevelika očekivanja su najčešće izneverena! PS3. U zadnje vreme mnogo volim da citiram Kineze! Evo jednog njihovog bisera (kažu da je taoistički!):
"Put od deset hiljada lija počinje prvim korakom!" Učinite i Vi prvi korak!
Preporuke:
0
0
20 utorak, 24 novembar 2009 14:50
Nikola
Kao što znamo, tokom devedesetih je iz Srbije emigriralo 800 000 ljudi.

S druge strane, ''samo u 1964. godini emigriralo 1.000 000 ljudi iz Jugoslavije''.
Barem po ovom izvoru koji se poziva na Savezni zavod za statistiku: http://rs.fondsk.ru/article.php?id=2590

Nestajali smo i tada, med i mlijeko nisu ni tada tekli, ma šta neko danas sa nostalgijom govorio. Samo jedna godina u socijlizmu odnijela je više ljudi nego čitave devedesete, koje su uostalom i posljedica tog i takvog socijalizma.

A to što žene neće da rađaju jer žele da uživaju, to nema veze ni sa Srbijom, ni sa Slobom, ni sa sankcijama ni sa bombardovanjem, jer ni u bogatim zemljama neće da rađaju.

NSPM bi morao da pozabavi novom sociopsihološkom pojavom (ako uopšte urednici čitaju komentare čitalaca), a to je da su Edipov i Elektrin kompleks prevaziđeni, i da se i Habermas i Žižek slažu oko nove duhovne pojave: patološkog narcizma.

Termin je originalno Žižekov, ali Habermas u Teoriji komunikativnog djelanja takođe govori o pojavi patoloških narcista.

NSPM bi morao da malo ostavi sa strane nekakvu potragu za metafizičkim zavičajem i razne strukturne kritike srpske svakodnevnice ili globalne politike, i da nađe nekoliko NEklasičnih sociopsiholoških radova, ako takvi uopšte postoje. Jer postavljati neke demografske rasprave ili se okretati nekim kategorijama kao što su društveni karakter i tome slično (veoma zastupljeno kod nas), jer će izmisliti toplu vodu i ništa drugo.

Možda je bolje naći nekog lakanovca da uradi par analiza nego samo kopirati od Ekonomista ili (nadam se da se to nikad neće desiti) Vladete Jerotića.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner